Week 4

28 september 2015 - Point Blanche, Nederlandse Antillen

Maandag

Om ons burgerlijk bestaan te vergroten zijn we naar Afoo gegaan (boodschappen) en besloten we vroeg op bed te gaan. We hebben nog een uurtje bij het Rama hotel gezeten maar onze ogen waren zwaarder dan een olifant.

Dinsdag

De beruchte La bamba avond! Vreemd genoeg gingen we eerst naar toppers (Marloes en sharina)
Omdat La bamba nogal uitgestorven was gingen we terug naar toppers. S nachts heb ik slaapgewandeld en riep ik alleen maar dat het warm was, Marloes had het er maar druk mee die nacht!

Woensdag

Ik was de hele dag vrij vanwege Yum kappur - joodse dag. Marloes en ik zijn op zoek gegaan naar natuurbaden. Omdat die zo moeilijk te vinden waren, zijn we naar philipsburg gegaan om daar te winkelen. De laatste zon uurtjes gepakt bij karakter en uit eten geweest bij Toppers.

Toen was het Casino(’s) avond. We waren op zoek naar een casino met dealers, alleen hebben we die niet gevonden. Maar toch - Geslaagd avondje!

donderdag

Toppers -> Nena was jarig. Kokosnoot gedronken, was niet lekker dus we hebben er rum bij gedaan. Toch wel lekker. We hebben helaas nog een naar ongeluk moeten aanvaarden. Motorrijder die op auto klapt met volle gang. Beelden die je niet vergeet, hoe de man daar lag en de hectiek er om heen.
Het mocht de sfeer echter niet bederven maar we zijn toch vroeg naar huis gegaan, oh nee toch niet.

vrijdag

Marloes en ik waren uitgenodigd op een bbq, zijn alleen heen gegaan om een drankje te doen en daarna naar soggy dollar te gaan.
Omdat ik me niet lekker voelde zijn we dit keer WEL vroeg naar huis gegaan en hebben we heel goed geslapen.

Zaterdag

In de ochtend zijn we naar fort Lion geweest om te kijken hoe mooi het daar is.

Gek genoeg.. staat er geen fort maar een muur met een paar kanonnen. Omdat het uitzicht zo mooi was (uitzicht over het hele eiland) was het niet erg om met onze brakke lichaampjes de gevoelsmatige 2000 treden te beklimmen. Na een paar kiekjes zijn we gaan winkelen in Marigot.
Een paar winkels bezocht, marktjes en geluncht aan de franse kant. - Ze zijn trouwens verdacht minder vriendelijk dan de lui aan de NL kant. -

Daarna was het tijd om niks te doen en met onze luie reetjes op het strand van karakter te gaan liggen. Het is schijnbaar onze nieuwe stam-strand. Het punt is dat de bedjes daar gratis zijn - indien bestellen - en elke NL op het eiland bezoekt karakter.

Na de zoveelste ontmoeting met de dierenarts die we elke keer tegen het lijf lopen stelde ik voor om met z’n allen te gaat eten. (Marloes, Sharina, Frederik de dierenarts en Mo)
Een goed restaurant vlakbij red piano met matige bediening, maar het was gezellig!

Omdat we nog niet genoeg hebben gedaan zijn we naar Toppers(inmiddels stam-kroeg) gegaan - Femke, Marloes, Sharina en Ik - waar de dierenarts uiteraard weer aan kon schuiven!

Gezien de karaoke daar te vals was, zijn we gevlucht naar dirty changes (of hoe je dat ook schrijf).
- Met onze vers gekochte apen van de markt (gadgets gekocht). - met de foto’s erbij wordt deze zin beter begrepen.
Gezellig - slechte muziek ! We kwamen een paar bekenden tegen en hebben ons weer prima vermaakt. Na een niet geplande after-poolparty was ik niet alleen moe, maar ook gesloopt.

Zondag

Omdat het toch al zo vroeg was en ik hier nooit uit kan slapen, stond ik om 09:00 u weer naast m’n bed. Marloes en ik zijn naar het verlaten resort gegaan waar ik al eerder was geweest om wat foto’s te maken. Daarna hebben we gewinkeld in blue markt en toen richting karakter gegaan - onze nieuwe stam-strand. Femke Marloes en ik besloten om op de hoek een hapje te gaan eten met onze ontzettende vrolijke hoofden, vol energie. Omdat er op karakter een feestje bleek te zijn, zijn we om 8 uur terug gegaan om te genieten van een live band met een groep bekenden.
De rode maan hebben we natuurlijk niet gemist - bij jullie in NL was het een onmenselijk tijdstip natuurlijk. We hebben nog een nachtelijke duik genomen en waren toch weer later thuis dan gepland.

Note aan mezelf:
Ik moet echt stoppen met zeggen: Ja we gaan wel heen, maar wel op tijd naar huis.
Nog nooit gebeurd sinds ik hier ben..