Paris

14 augustus 2016 - Parijs, Frankrijk

Reisverslag Parijs 4 dagen

Dag 1

03:30: De wekker gaat, rustig aan wat eten en drinken. Samen met de vader van suk en de hond richting het ophaalpunt van de bus in Zwolle. Er staan Allemaal mensen buiten die kind/broer/zus/hond/muis op de bus richting Parijs hebben gezet.

04:27: Tot onze verbazing; Suki en ik zijn weer de laatsten en de buschauffeur was niet blij met ons.

"Zijn jullie Van Enk?!"
Wij; ... Ja ...
Buschauffeur: "Moeten die koffers nog mee of laat je ze daar staan?"
Wij; ....
Hij; "Nou stap maar in en zoek een plek".
De reis begint als vanouds en wij zijn weer eens de laatsten!

08:00, overstappen in een andere bus - we zaten blijkbaar in de bus richting Praag.. daarna maar eens de grens over richting België.

14:00 aangekomen in Parijs, veel eerder dan verwacht - toch nog een meevallertje. We konden meteen door op de boottocht. Al vaderende door de Seine zagen we de prachtige history/hoogtepunten van Paris.

We zijn door de Champs e'lysee gelopen en hebben een fotoshoot gehouden bij de Concorde. Suki heeft water uit Parijs gedronken en we zijn bij de Mac Donalds geweest in de Champs e'lysee.

Dan de lang verwachte ontmoeting met onze hotelkamer en die kon niet beter! Er stond namelijk een bed in...

Gekheid, super kamer, grote badkamer en een ruim bed.

Dag 2

Vroeg ontbijten - WANT - iedereen zal wel vroeg ontbijten dus moeten we wel snel zijn... En dus vooral ook op tijd zijn!

Goed gegeten ! Baguettes en croissants zoals dat uiteraard hoort in de Franse delicatesse. Gezellig ontbijt gehad met maar 4 andere personen in de zaal. ‘Gelukkig waren we op tijd zeg…’

De bus heeft ons afgezet bij de opera en vanuit daar hebben we onze eigen planning aangehouden. In het begin waren we te veel afgeleid door alle souvenir shops en lagen we ver achter op schema.

Daar kwam nog bij dat we heel veel - niet op de planning - plekjes tegen kwamen waar we foto's wilden maken. Daardoor hebben we ook per ongeluk napoleon op de foto gezet wat we later te horen kregen met de bus licht Tour (Savonds).

Daarna toch maar stevig de pas er in en LANGS het Louvre gelopen, om naar de Notre Dame te gaan en St Chapelle te zien. We zijn overigens nergens naar binnen geweest en hebben alleen de gebouwen van buiten gezien. De rij chinezen van 4 km voor elk gebouw was zoveel mooier wanneer je er van een afstandje naar keek.

We hebben op de terugweg naar de bus plaats nog foto's gemaakt van Place de justice waardoor we 1 minuut te laat waren bij de bus. De bus stopte midden op de weg voor ons omdat hij al onderweg was.

Met vuurrode hoofdjes en knikkende knietjes liepen we snel naar onze plaats in de bus. Daarna werd het nog even omgeroepen dat de twee blonde dames toch nog geluk hadden om mee te rijden - OEPS

Toen naar se Eiffeltoren, jaa, daar waren we wel even zoet met alle foto's vanaf het park de champ de mars en chaillot (museum vlakbij). Veel foto's gemaakt, met de voetjes gebadderd in de Seine en veel dure auto's gezien!

Het houdt niet op, nog plaatjes gemaakt bij Arc de triompf en vanuit daar heeeeeeelemaal naar hotel invalides gelopen. Waar Napo(Leon) rustig lag te wachten op ons.
Verder hebben we Calvalerie militaire academie gezien, hebben we gegeten bij Le Dome en hebben we nog even zonsondergang bekeken bij de Eiffeltoren met een alcoholische versnapering. Waar we overigens ook een date voor morgen hebben geregeld met picknick en alles om 16;00 bij de eifeltjestoren!

Dan de licht Tour,

Kwamen we langs alle bovenstaande, konden net zo goed uitslapen en in de bus blijven zitten xd geintje natuurlijk.. T’ was te donker voor foto's maar wel grappige filmpjes van onze hilarische chauffeur.

Jeugd was melig op de terugweg in de bus - iedereen muisstil, dus weinig vrienden voor ons.. (niet met de oudjes iig.)

Dag 3

We waren verdacht stil bijt ontbijt.
De moeheid slaat toe..

Richting Versailles!

Een rij van 15 km, paniek om kaartjes, die uiteindelijk niet nodig waren omdat we beneden de 25 zijn ..

Paleis van van binnen gezien. Spiegelzaal geweest, super mooie kamers en zoveel details. Kortom Super ervaring ook in de tuinen met de verschillende fonteinen.

"Ondertussen in ons hoofd; Auw voetjes, Auw rug, wauw wat mooi, Auw niet omhoog kijken nekpijn."

Het paleis is zo groot dat je bijna niet kunt redden in een dag als je alles goed wil zien. Wij doen dat uiteraard in 2 uurtjes.

Ondertussen in de tuinen van Versailles een colaatje omdat het zo verziekend heet was. Even plassen... Ohnee Suki was in 5 min klaar, ik moest 15 min wachten op ongestelde pubers.

Daarna verschillende de fonteinen gespot en op tijd besloten om terug te gaan naar de bus, zodat we niet weer te laat kwamen...

Eenmaal OPTIJD in de bus konden we even afkoelen en ons voorbereiden op de trip naar het Louvre. Uiteraard weer ontsettend ver moeten lopen maar zeker de moeite waard. Mona Lisa een hand en Venus de Milo een schouderklopje gegeven, want Milo heeft wat smetvrees.

Gegeten bij la rotonde des tuileries en op de foto met de leuke serveer gast.

Daarna op zoek naar souvenirs, Uren gezocht naar de goede straat maar wel weer langs de opera gelopen.

Toen hele rij van drie winkels naast elkaar toch geslaagd. In elke winkel een souvenir gekocht voor thuis.

Bij de supermarkt ff een redbulletje voor morgen ochtend want we moeten de late kroeg uurtjes thuiskomen en de vroege ochtends uurtjes opstaan toch overleven.

We waren te vroeg dus hadden we bij in de fontein bij de Concorde ff een uurtje voor onszelf.

Daarna om 10 uur de eifeltjes toren show gezien van 5 min.

Suki zag twee dikke Bulldogs in t water, had je bij moeten zijn. Die zat weer eens te janken (van t lachen wel) in de bus, ik schaamde me weer eens kapot...

Alle gekheid op een Eiffeltorentje.. Wat hebben we vooral geleerd in Parijs?

Altijd chinezen vragen om foto's voor je te maken, alle overige culturen hebben het net niet in de smiezen.

Snachts tassen gepakt, klaargemaakt voor de ochtend trip om vervolgens meteen door te gaan naar Nederland!

Dag 4

Sakre keuuuuur!

Daar gaan we in de bus richting een plek waar je een fantastisch uitzicht hebt vanaf de top.

Eenmaal aangekomen bij de Sacre coeur zagen we de vele treden met pijn in de voeten tegemoet! Maar eenmaal boven vergeet je alles en heb je een adembenemend uitzocht over Parijs.

We zijn de dome zelf nog in geweest, waarvan we niet verwacht hadden dat het nog zoveel meer treden had, maar we hebben in de top gestaan van de SC.

Nadat we alles gezien hadden zijn we de Moulin Rouges op gaan zoeken om daar een kijkje te nemen en wat foto's te maken.

We hadden nog tijd om even ergens wat te eten voordat we toch dan toch echt vertrokken uit Paris!

Goeie busreis gehad en een super leuke bus chauffeur, hij deed het erg leuk!

Nu maar alvast de plannen smeden voor volgend jaar ..

Bekijk hier de foto's van parijs: http://monicasxm.reislogger.nl/foto/paris

1. Mark:
    28 augustus 2016
    Je blog leeft weer/nog! Mooi verslag
  2. Suki:
    28 augustus 2016
    Suuuuuper leuk geschreven mo!